Life is wonderful

Salam, Alhamdulillah dah masuk tahun baru 2020. Tak sangka sekejap je masa berlalu. Baru je dapat buka balik blog ni. Kelakar je bila baca apa yg sya post dulu-dulu. Maaf lah masa muda emosi terlebih sikit, tapi pengalaman tu semua yg mendewasakan dan mematangkan kita. Ehh dh tua ke..hehe baru masuk 29 tahun, kalau ikut bulan..tapi kalau ikut tahun, dah 30 tahun.

Bila baca post lama², selalu sya sedih dan emosi pasal life sendiri. Tapi semua yg jadi dalam life ni, Allah dah susun cantik dan insyaAllah tu yang terbaik. Sya percaya, kalau kita nak org baik, kita kena jadi baik dulu. Jodoh semua rahsia Allah. Jangan risau, dah sampai masanya adalah rezeki Allah temukan dgn org yg terbaik.

Soal rezeki pun kita tak tahu. Rezeki tu datang dalam macam-macam bentuk. Yang penting kita kena bersyukur dan buat yang terbaik, dalam kerja kita. Alhamdulillah sekarang dapat kerja yang dekat dgn rumah. Dulu hari-hari travel dari Kuala Lumpur ke Cyberjaya, lepas tu office pindah ke TPM, Bukit Jalil. Sya kerja dari July 2012 dan resign dari YIM tahun  March 2018.

Banyak pengalaman kerja di YIM, yang paling best dpt pergi travel tempat org, buat event dgn cikgu², student, dan Orang² kampung. Rindu nak kerja dgn YIM. Tapi dah sampai situ je rezeki. Sya doakan semoga YIM terus kan visinya utk membangunkan inovasi yg dibuat oleh org² kampung. Hidup ni kita perlukan inovasi, jika tak bosan lah, tak de pembaharuan.

Sekarang sya kerja dgn company kecil di KL. Dalam bidang FM Radio broadcasting. Ni ikut lebih kepada abah punya bidang. Masih baru dan banyak nak kena belajar. Bukan senang nak faham bidang engineering ni. Kita cuba faham yg basic² je. Nak faham technical sgt kena la pergi training. Jauh tuu kena pergi England, sbb kilangnya kat sana. Takpe tu nanti dulu, sekarang ni byk buat paperwork dulu cari pengalaman. Harap sya dpt belajar, dan dpt cari minat dalam bidang ni.

Sekarang focus untuk diri sendiri dan family kecil sya. Alhamdulillah dah selamat lahirkan seorang Puteri. Tak sangka dah jadi ibu pulak. Kena la belajar nak jadi dewasa, dan banyak bersabar nak handle new life ni. Semoga anak sya membesar dgn sihat dan menjadi anak solehah. Ibu dan Ayah sayang awak Zara.

Okay tu saja nak share setakat ni.

Jika ada masa nanti boleh tulis lagi.

I love you eman and Zara. 😊

Emansyaa

Zara 
Pulau Bawean,
 rindu suasana kat sana, ada rezeki nak pergi sana lagi bawa Zara.

Love from syaa. 💙

Comments

Popular posts from this blog

Hari Terakhir di MMU

picture.

Love.